پزشک آنلاین

دفع پروتئین کلیه در ادرار (پروتئینوری): علت و درمان

۰ نظر

در ادرار همه افراد مقداری آلبومین یا همان پروتئینی با مولکول‌های کوچک حلال در آب وجود دارد. در صورتی که فیلترهای کلیه آسیب دیده باشند، مقدار آلبومین و پروتئین‌های بزرگ دیگر در خون از طریق ادرار دفع می‌شوند. این مقدار غیرعادی پروتئین در ادرار پروتئینوری نامیده می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد که سطح و نوع پروتئین موجود در ادرار شاخص خوبی برای مشخص کردن میزان آسیب‌دیدگی‌های کلیوی هستند. دفع پروتئین از کلیه همچنین علامت احتمال زوال تدریجی عملکرد کلیه یا نارسایی کلیوی نیز هست. ما همچنین می‌دانیم که حتی مقادیر اندک آلبومینوری / پروتئینوری احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و بیماری‌های عروقی را افزایش می‌دهد. بنابراین درمان سریع این عارضه بسیار ضروری است. برای انجام اقدامات درمانی به یک متخصص اورولوژی مراجعه کنید تا از وخیم‌تر شدن بیماری جلوگیری شود.

دفع پروتئین کلیه در ادرار (پروتئینوری): علت، علائم،درمان و پیشگیری - متخصص  ارولوژی

۰ ۰

فواید و خواص حبوبات چیست؟

۰ نظر

حبوبات از جمله گیاهان پروتئینی هستند که مقدار زیادی پروتئین، کربوهیدرات و مواد معدنی مثل آهن، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و ویتامین ها به خصوص ویتامین های گروه B دارند. این ماده غذایی بسیار کم چرب بوده و منبع پروتئین گیاهی و گلواسیدها محسوب می شوند.

فواید و خواص حبوبات چیست؟
از نظر برخی از اسیدهای آمینه ها، حبوبات دارای کمبود هستند و پروتئین‌های آن نیز کامل نمی باشد. به همین دلیل این مواد را اغلب با مواد غذایی دیگر مثل غلات و مواد غذایی چرب مصرف می کنند تا کمبود اسیدهای آمینه آن جبران گردد.

۰ ۰