پزشک آنلاین

بهترین راهکارها برای کاهش هورمون استرس

۰ نظر

کورتیزول هورمون اصلی استرس بدن است. وقتی فرد دچار استرس می‌شود، غدد فوق کلیوی هورمون استروئیدی کورتیزول را آزاد می‌کند که در بسیاری از عملکرد‌های بدن از جمله کنترل میزان قند خون نقش دارد.

 

سطح کورتیزول در خون معمولاً در صبح بیشتر است و به تدریج در طول روز کاهش می‌یابد. کورتیزول همچنین در تنظیم چرخه خواب بدن، مدیریت نحوه استفاده بدن از کربوهیدرات ها، چربی‌ها و پروتئین ها، کاهش التهاب، کنترل فشار خون، نقش دارد.

۰ ۰

مشاوره و معاینه قبل از بارداری را جدی بگیرید

۰ نظر

تصمیم به بارداری و داشتن فرزند یکی از بزرگ‌ترین و پرچالش‎ ترین مراحل زندگی هر زوجی به شمار می‌رود. طبیعتاً وجود یک نوزاد می‌تواند تغییرات خیلی زیادی را در زندگی ایجاد کند و صبح تا شب و شب تا صبح آن‌ها را تحت تأثیر خود قرار دهد.

با این حال مسئله به همین‌جا ختم نمی‌شود. وقتی یک زوج جوان تصمیم به بچه‌دار شدن می‌گیرند باید مقدماتی را نیز برای آن فراهم کنند. از انواع مشاوره‌های قبل از بارداری گرفته تا تمامی معاینات و مراقبت‌های پیش از حاملگی. در این مطلب همراه ما باشید تا در این رابطه بیشتر برایتان بگوییم.

۰ ۰

بهترین درمان های خانگی برای جلوگیری از حالت تهوع و استفراغ

۰ نظر

علل حالت تهوع:

این که چرا میگرن ها رخ می دهند، همچنان به طور دقیق مشخص نشده است. اما آنها اغلب با حالت تهوع، استفراغ، و حساسیت به نور و صدا همراه هستند. نظریه های مختلفی درباره این که چرا میگرن موجب حالت تهوع می شود، وجود دارند.

۰ ۰